Ogólnopolski Rajd Narciarski „Zemowe Wandre”

Kiełpino k. Kartuz

19-23 lutego 2025 roku

REGULAMIN

I ORGANIZATORZY

Rajd organizowany jest pod patronatem Komisji Turystyki Narciarskiej Zarządu Głównego

PTTK przez:

- PTTK Oddział im. dr. J. Szukalskiego w Gdańsku,

- Klub Turystów Pieszych „Bąbelki” z Gdańska,

- Narciarski Klub Turystyczny „Szuraczek” z Kościerzyny (PTTK Oddział w Kościerzynie),

przy współpracy z Pomorską Komisją Turystyki Narciarskiej PTTK ( Pomorskie

Porozumienie Oddziałów PTTK).

Kadra rajdu:

Daniel Nazaruk – komendant, prowadzenie tras rajdowych, tel. 783-466-442;

Stanisław Ebertowski - wicekomendant, obsługa imprezy;

Ryszard Ceszlak – prowadzenie tras rajdowych,

Małgorzata Gerszewska – prowadzenie szkolenia podstawowego na nartach śladowych

(techniki biegowe) dla chętnych.

II TERMIN I MIEJSCE RAJDU

VIII Ogólnopolski Rajd Narciarski „Zemowe Wandre” odbywa się

od południa w środę 19 lutego 2025 do godziny 14 w niedzielę 23 lutego 2025 roku.

Bazą noclegową Rajdu jest Agroturystyka u Rychertów w Kiełpinie Kartuskim, ul.

Starowiejska 14, 83-307 Kiełpino, noclegi w pokojach 3, 4 osobowych, w przypadku chęci spania w pokojach 2 osobowych należy dopłacić 10zł/ osoba/ doba.

Możliwy jest dojazd pociągiem PKP, stacja kolejowa znajduje się około 700 metrów od bazy rajdu.

III CELE RAJDU

a) propagowanie zimowej aktywności fizycznej na nartach śladowych/biegowych,

b) doskonalenie umiejętności narciarskich,

c) integracja środowiska turystów – narciarzy z Pomorza oraz całej Polski,

d) poznanie piękna zimowych Kaszub,

e) zachęcanie do zdobywania odznak i uprawnień narciarskich PTTK.

IV WARUNKI UCZESTNICTWA

Warunkiem uczestnictwa w Rajdzie jest wpłacenie kwoty wpisowego w wysokości 740 złotych, członkowie PTTK z ważną legitymacją 720 złotych w terminie do dnia 10 lutego 2025 roku na konto:

PTTK Oddział im. dr. J. Szukalskiego w Gdańsku

80-827 Gdańsk, ul. Długa 45

Nr konta: BNP Paribas 37 1600 1462 0006 1011 8729 2041

W tytule wpłaty należy wpisać: „Zemowe Wandre 2025” oraz nazwisko uczestnika.

Przy chęci noclegu w pokojach 2 osobowych należy wpłacić odpowiednio więcej tj. 10zł/osoba/doba za uczestnika (40zł/ osoba za całą imprezę).

Oprócz wpłaty dodatkowo na adres mailowy komendanta: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

należy przekazać następujące informacje:

Imię i nazwisko uczestnika, miejscowość zamieszkania, kontakt mailowy oraz nr

telefonu (najlepiej komórkowego).

Tylko w wyjątkowych przypadkach powyższe dane można przesłać również w formie SMS na numer: 783-466-442.

Pod tym samym numerem można uzyskać dodatkowe informacje na temat Rajdu.

UWAGA: Liczba miejsc jest ograniczona, więc o przyjęciu na Rajd decyduje kolejność zgłoszeń.

V ŚWIADCZENIA

W ramach wpisowego uczestnicy otrzymują:

a) cztery noclegi na łóżkach z pościelą w pokojach z łazienkami,

b) cztery śniadania (od czwartku, 20 lutego do niedzieli, 23 lutego),

c) cztery dwudaniowe obiady (od środy, 19 lutego, do soboty, 22 lutego),

d) ciepły poczęstunek na trasie,

e) odcisk pieczęci rajdowej,

f) opiekę przodownicką na trasach rajdowych,

g) weryfikację Nizinnej Odznaki Narciarskiej PTTK,

h) szkolenie narciarskie dla chętnych ( podstawowe techniki biegowe na nartach śladowych).

VI PROGRAM RAJDU

Program imprezy zależeć będzie od warunków atmosferycznych i zostanie ustalany na bieżąco, w przypadku dobrych warunków śniegowych planowane są codzienne trasy o dwóch dystansach krótka (ok. 10-15km) i długa (ok. 18-26km).

Ramowy program imprezy

09.02.2025 r. (środa)

Od godz. 12.00 - kwaterowanie uczestników w bazie Rajdu,

możliwość realizacji samodzielnych tras narciarskich w najbliższej okolicy,

Godz. 17.30 - obiadokolacja,

Godz. 18.00 - wieczorne spotkanie uczestników (m.in. komunikaty kierownictwa).

20.02.2025 r. (czwartek)

Godz. 8.00 - śniadanie,

Godz. 9.00 - wyjście na trasy rajdowe:

Godz. 17.30 - obiadokolacja,

Godz. 18.00 - wieczorne spotkanie uczestników.

21.02.2025 r. (piątek)

Godz. 8.00 - śniadanie,

Godz. 9.00 - wyjście na trasy rajdowe /w teren

Godz. 17.30 - obiadokolacja,

Godz. 18.00 - wieczorne spotkanie uczestników.

22.02.2025 r. (sobota)

Godz. 8.00 - śniadanie

Godz. 9.00 - wyjście na trasy rajdowe /w teren

Godz. 17.30 - obiadokolacja,

Godz. 18.00 - wieczorne spotkanie uczestników (m.in. podsumowanie końcowe Rajdu, dyskusja).

23.02.2025 r. (niedziela)

Godz. 8.00 - śniadanie,

Możliwość realizacji samodzielnych tras narciarskich w najbliższych okolicach.

Opuszczenie bazy do godziny 14.00 w niedzielę.

VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE

a) Rajd odbędzie się bez względu na pogodę. W przypadku braku pokrywy śnieżnej trasy rajdowe poprowadzone zostaną jako piesze,

b) kategorycznie zabrania się wchodzenia na pokrytą lodem powierzchnię zbiorników

wodnych,

c) uczestnicy Rajdu ubezpieczają się od następstw nieszczęśliwych wypadków we własnym zakresie,

d) uczestnicy Rajdu zobowiązani są do przestrzegania poleceń i komunikatów kierownictwa Rajdu.

e) o przyjęciu na Rajd decyduje kolejność zgłoszeń.

Uwaga: Organizatorzy przewidują potwierdzenie uczestnictwa w Rajdzie oraz

przekazanie bardziej szczegółowych informacji na jego temat.

ZAPRASZAMY. DO ZOBACZENIA NA RAJDZIE!